vineri, 5 noiembrie 2010

Alerg, deci exist

Fragmente din interviul realizat de hotnews.ro cu Marian Chiriac

De ce alergi?
Pentru ca simt ca traiesc intens atunci cand alerg.

Cati kilometri alergi pe zi?
Nu am o medie zilnica. Depinde si de obiectivul, respectiv cursa de alergare pentru care ma pregatesc. Ajung insa la 50-60 km pe saptamana.

Ce mananci? Ce bei?
Sa stii ca in momentul in care faci constant miscare, organismul tau incepe sa ceara in mod natural o anumita hrana: mai usoara, mai putin grasa, fara prajeli. Asadar, mananc aproape orice. La fel, nu beau ceva special. Desigur, exista anumite bauturi energizante si care te ajuta la refacerea organismului dupa efort. Folosesc asa ceva, atunci cand e cazul. Beau foarte rar alcool. Si foarte putin.

Lectia cea mai mare pe care ai invatat-o de cand alergi. Bucurii, dezamgiri…
Sunt mai multe lucruri frumoase pe care le-am invatat de la alergare. Le enumar aleatoriu: am invatat sa fiu mai ordonat, sa reinvat si sa nu uit sa visez, sa inteleg ca exista o bucurie speciala chiar si in suferinta, acum stiu mai multe lucruri despre solitudine si camaraderie. Poate suna straniu, dar nu am avut parte de dezamagiri. Ocazional, mici tristeti, legate de faptul ca nu am alergat atat de bine pe cat as fi vrut sau ca a trebuit sa abandonez.

Ce este “Alerg”?
"Alerg" este o revista dedicata alergarii. E o revista realizata impreuna cu mai multi prieteni, carora le multumesc acum in gand, si dedicata tuturor celor care sunt prieteni sau care vor sa se imprieteneasca cu alergarea. Mi-am dorit sa existe o revista despre alergare pentru a arata in acest fel ca alergarea nu e doar efort fizic, transpiratie siroinda si muschi frematand, ci si un fenomen social si cultural, cu o istorie (deci demnitate) proprie, cu trairi specifice, cu un mod anume de raportare la viata insasi.

Sunt fumator, beau destul de mult, am scolioza si nu fac miscare. Ce sfat ai pentru mine?
Bucura-te de ceea ce esti. Daca nu iti convine, schimba-te.

Sursa: hotnews.ro