marți, 6 noiembrie 2012

Bucuresti: Cu bicicleta spre birou

Bucuresti este un oras ideal pentru folosirea bicicletei ca mijloc de transport. Eu parcurg zilnic, in drumul meu spre birou urmatorul traseu: Bulevardul Camil Ressu - Calea Dudesti - Bulevardul Unirii - Bulevardul Nerva Traian.

Pana la Bulevardul Ramnicu Sarat pedalez pe trotuar, pe pista special amenajata pentru biciclete.

Bulevardul Camil Ressu
De la Piata Ramnicu Sarat pana la intersectia cu Bulevardul Burebista pedalez pe carosabil.


Prima intersectie aglomerata: Bd. Camil Ressu - Soseaua Mihai Bravu


La intrarea pe Calea Dudesti imi pun mereu aceeasi intrebare: sa continui pe carosabil sau sa urc pe trotuar?

Aleg sa nu urc bordura si continui pe drum. Raman impresionat cand vad ca, in timp ce pedalez in dreptul tramvaiului, o masina ramane in urma mea ... fara sa claxoneze...



Bucuria mea se termina insa in momentul in care drumul imi este blocat de o masina care a iesit dintr-o strada laterala...

Ajung pe Bulevardul Unirii si pedalez linistit din nou pe pista pentru bicicleta ... pana la un moment dat:



Ma strecor cu grija si apoi imi pun intrebarea: "Cine se va da la o parte?Bicicleta sau masina?"



Ma strecor din nou, intalnesc primii biciclisti...


 ... si la intersectia cu Bulevardul Nerva Traian drumul imi este din nou blocat:



Bulevardul Nerva Traian este suficient de lat incat pedalez din nou fara probleme:



In concluzie:
- ajung la birou in 15 minute. Cu masina parcurg acest traseu in circa 15 -20 minute, iar cu metroul in 20 - 25 minute;
- pedalez atat pe carosabil, cat si pe trotuar, pe pista special amenajata pentru bicicleta;
- parcursul imi este blocat de cel putin trei ori;
- am intalnit alti patru biciclisti;
- drumul este plat, asa ca nu depun un efort deosebit.

Consider ca locul biciclistilor este pe carosabil, pe o pista special amenajata, insa pana in momentul in care vom beneficia de astfel de conditii in Bucuresti, ma descurc si eu cum pot... 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu